Fedopress overtuigt externe klanten
In 2013 verwerkte Fedopress 187 drukopdrachten voor externe klanten. Dat is meer dan een verdubbeling in vergelijking met 2012 (71 drukopdrachten). Naast FOD’s doen ook andere overheidsdiensten (Fedasil, Fed+, BOZAR …) steeds vaker beroep op Fedopress. De omschakeling van offset naar digitale technieken zorgde voor verminderde levertijden en tarieven, een verhoogde werkflexibiliteit en dus meer drukopdrachten.
Externe klanten kunnen teksten laten drukken op allerlei papierformaten, in brochurevorm, op visitekaartjes, posters, mappen of enveloppes. De FOD Sociale Zekerheid is met zijn 25 drukopdrachten de grootste externe klant van Fedopress. In totaal werden voor die FOD 839.432 enveloppes verstuurd. Dat is iets minder dan 3% van het totaal aantal enveloppes (28.408.716) dat de FOD Financiën liet drukken.
Print On Demand
Het is duidelijk dat door de toenemende digitalisering en de virtuele opslag van documenten het papierverbruik in de toekomst zal dalen. Dankzij Print On Demand kunnen klanten printen vanwaar ze willen. Het grote voordeel van Print On Demand is dat klanten documenten en publicaties niet langer in grote hoeveelheden en lang op voorhand moeten laten drukken en stockeren. Door dit efficiënter papier- en plaatsbeheer, spaart Fedopress kosten uit.
Doordat Fedopress de verzendingen centraliseert en de samenwerking met de post optimaliseert, spaart ook de klant kosten uit. Hij ontvangt zijn documenten binnen een kortere termijn, in een hogere kleurkwaliteit en hij kan de persoonlijke realisatievoorwaarden van zijn aanvraag bespreken.
Om de klantenrelaties te verbeteren wordt aan elke klant een accountmanager toegewijzen. Deze stelt een gedetailleerde prijsofferte op en bepaalt in overleg met de klant de technische eigenschappen van het drukwerk (dikte van het papier, formaat ...). Fedopress werkt op maat van elke klant.